Talent ontwikkelen met hoofd, hart en handen
WereldoriŽntatie

Met ingang van het schooljaar 2018-2019 zijn we voor de groepen 5 t/m 8 met Blink geÔntegreerd gestart.

Waarom sluit BLINK aan bij onze visie:
Thematisch gericht, burgerschap, geÔntegreerd voor de vakken aardrijkskunde, geschiedenis en natuur/techniek. Daarnaast biedt de methode kinderen de mogelijkheid om te werken aan hun
21e -eeuwse vaardigheden want deze zitten in de methode ingebouwd.
Kinderen worden verantwoordelijk voor zijn/haar eigen leerproces omdat ze zelf een onderzoeksvraag moeten opstellen. De leerkracht is meer coach en begeleider in dit traject.
De groepen zijn met ťťn thema bezig dat voor de groepen 5/6 en 7/8 gelijk is. Hierdoor is groep doorbrekend werken mogelijk.

WereldoriŽntatie geÔntegreerd
Met het geÔntegreerde lesmateriaal van Blink ben jij als leerkracht de reisleider die de kinderen op hun reis door de wereld langs de hoogtepunten leidt. De kinderen gaan dingen ontdekken die zij boeiend vinden en dat kan voor elk kind iets anders zijn.

Opbouw thema's
De themaís starten met een introductie van het thema, waarin de doelen en het gezamenlijke eindproduct aan bod komen. De intro bevat ook een aantal Ďtriggersí om de kinderen nieuwsgierig te maken en te bekijken wat ze aan voorkennis hebben. Vervolgens krijgen ze eerst een basis aan inhoud en vaardigheden geboden door middel van de geleide onderzoekslessen die je gezamenlijk met de hele klas doet. Daarna volgt de Test jezelf (wat weet ik nu al? wat vind ik interessant?) en gaan ze zelf aan de slag met hun eigen onderzoeksvraag. Ze doen onderzoek, ze maken een eigen product en ze werken samen toe naar de eindpresentatie. Elk thema eindigt met een evaluatie.
 
Wij hebben veel zin om met deze methode aan het werk te gaan!


Engels
De methode  Groove.me voor groep 7 en  8
  • Per jaar zijn er 15 songs bestaande uit 2 lessen (lesson A en lesson B). Elke les duurt tussen de 45-60 minuten.
  • Na elke song, dus na twee lessen, is er een kennistoets waarin woorden en zinnen en bij niveau 3 ook grammatica wordt bevraagd. 
  • Elk jaar vernieuwen we een deel van de lessen, waardoor Groove.me altijd een actuele en aansprekende methode Engels blijft. 
  • Groove.me voldoet aan alle kerndoelen.

Onderdelen van een les:

  • Iedere les start klassikaal vanuit het digibord. Hierbij worden de leerdoelen besproken.
  • Na het klassikale gedeelte volgen de worksheets, waarmee kinderen zelfstandig aan de slag gaan. Dat kan naar keuze individueel of coŲperatief. De verwerking kan volledig digitaal, met geprinte werkbladen of met werkboeken.
  • De antwoorden (answers) kunnen worden geprint en uitgedeeld of getoond op het digibord voor nabespreking
  • Aansluitend bij lesson A volgt de thuiswerkopdracht.